دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 تحلیل سطوح دانشی و بینشی کشاورزی پایدار در بین شالی­کاران

قسمتی از متن پایان نامه :

– مقدمه

هرچند هر موضوع تحقیقی ویژگی­های منحصر به فرد خود را دارد، اما همه آن­ها بدون در نظر داشتن پدیده مورد مطالعه دارای مراحل اجرایی یکسانی هستند که همان روش­شناسی پژوهش می باشد.دستیابی به هدف­های علم یا شناخت میسر نخواهد گردید، مگر زمانی که با روش صحیح صورت پذیرد.معرفی روش­شناسی بخش مهمی از هر پژوهش را تشکیل می­دهد و آن چیز که یک پژوهش و نتایج آن را معتبر می­سازد به­ کار­گیری مناسب­­ترین روش انجام آن می­باشد.

3-2- جایگاه جغرافیایی استان گیلان

استان گیلان از استان­های شمالی کشور می باشد که از شمال با دریای خزر، از شرق با مازندران، از جنوب با استان زنجان و از غرب با استان اردبیل هم­مرز می باشد. استان گیلان 14711 کیلومتر مربع وسعت دارد. رشته­کوه­های البرز، همانند دیواری در غرب و جنوب گیلان کشیده شده می باشد، به همین سبب، آب­و­هوای گیلان، معتدل و در اکثر نقاط دارای رطوبت بالایی می باشد. گیلان مرطوب­ترین ناحیه کشور می باشد و سالانه بیش از 2000 میلیمتر باران دارد. بر اساس آخرین تقسیمات کشوری سال 1389، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 43  بخش، 51 شهر و 109 دهستان می باشد.

3-2-1- شهرستان تالش

 شهرستان تالش بزرگ­ترین شهرستان استان گیلان می باشد که با مساحتی حدود 2160 کیلومتر مربع (مرکزآمار، 1390) در شمال غرب گیلان واقع شده می باشد. این شهر از غرب به استان اردبیل، از شمال به آستارا، از جنوب به رضوانشهر و از شرق به دریای خزر و انزلی محدود شده می باشد. جمعیت تالش  189933 نفر (مرکز آمار، 1390) می باشد و مرکز آن شهر هشتپر با جمعیت 52344 نفر می­باشد. این شهرستان دارای 4 بخش و 10 دهستان می باشد. زبان مردم تالش، تالشی، ترکی آذربایجانی و فارسی می باشد. نام­های

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

1-1-    اهداف پژوهش

هدف کلی از اجرای این پژوهش، مطالعه دانش و بینش شالی­کاران شهرستان تالش پیرامون کشاورزی پایدار می­باشد. بر این اساس اهداف اختصاصی مورد نظر در این پژوهش عبارت­اند از:

  1. مطالعه ویژگی های فردی و حرفه­ای شالی­کاران شهرستان تالش.
  2. مطالعه ویژگی اقتصادی – اجتماعی شالی­کاران شهرستان تالش.
  3. شناسایی مهم­ترین عوامل تاثیر گذار بر بینش و دانش شالی­کاران در خصوص کشاورزی پایدار
  4. مطالعه اندازه دانش و بینش شالی­کاران در زمینه فن­آوری­های کشاورزی پایدار

1-2-    سوالات پژوهش

  1. اندازه دانش وبینش شالی­کاران در خصوص کشاورزی پایدار چگونه می باشد؟

2. اندازه دانش و بینش شالی­کاران در زمینه فن­آوری­های کشاورزی پایدار چگونه می باشد؟