اطلاعات کامل درارتباط با زیتون کالاماتا | سبزیجات

درخت کالاماتا نسبت به  بقیه درختای زیتون برگای متفاوتی  داره و نور آفتاب زیادتری جذب می کنه و میوه اون مزه گس تری داره.اولین کشت درخت زیتون شاید به از ۵۰۰۰ سال قبل برمیگرده و مبدا اولیه  درخت زیتون غرب مدیترانه و خاورمیانه س.

سایت هلث لاین به بعضی از فوائد و خواص این ماده خوراکی واسه بدن اشاره کرده است:

چربیای سالم: زیتون کالاماتا شامل همون چربیای سالم موجود در روغن زیتون است. چربیای غیراشباع و تک زنجیره ای ممکنه موجب کاهش کلسترول شده و احتمال دچار شدن به سکته های قلبی و مغزی رو پایین بیارن. طبق برآورد دپارتمان کشاورزی آمریکا دو قاشق غذاخوری زیتون شامل ۱.۵ گرم چربی غیراشباع و تک زنجیره ایه.

آهن: بررسیا نشون میده زیتون شامل آهن بوده که مصرف ۲۰ دانه از اون نزدیک به ۱۰ درصد نیاز به آهن روزانه بدن رو تامین می کنه.

زیتون کالاماتا پر از کلسیم است. دریافت اندازه کافی از کلسیم، استخوانا رو قوی و محکم کرده و موجب خواب راحت می شه. وقتی که فرد، پتاسیم، ویتامین C و منیزیم مصرف می کنه جذب کلسیم بهتر انجام می شه

کلسیم: زیتون کالاماتا پر از کلسیمه. دریافت اندازه کافی از کلسیم، استخوانا رو قوی و محکم کرده و موجب خواب راحت می شه. وقتی که فرد، پتاسیم، ویتامین C و منیزیم مصرف می کنه جذب کلسیم بهتر انجام می شه.

ویتامین A: در زیتون کالاماتا اندازه کمی ویتامین A هم هست. این ویتامین از سلامت چشم ها و پوست حفاظت می کنه. کمبود این نوع ویتامین در کشورای در حال پیشرفت نادره و مصرف زیادتر از اندازه اونم می تونه به سلامت کبد آسیب بزنه.

فیبر خوراکی: تنها شش دانه از زیتون شامل یه دوم فیبر موجود در پرتقاله.

کالری: این نوع زیتون می تونه بخشی از یه رژیم غذایی مناسب تلقی شه اما اگه قصد کاهش وزن داشته باشین نباید در مصرف اون زیاده روی کرد چون سه تا پنج دانه از روغن کالاماتا شامل حدود ۴۵ کالریه.

منبع : تبییان

Leave a Comment